5 Mart 2010 Cuma

BİR ÇOCUK DEĞİŞİR TÜRKİYE DEĞİŞİR


Hepimize zaman zaman gelen maillerde ya da paylaşım sitelerindeki belgesel niteliğinde yapılmış haber programlarında bazı güçlerin,insan hayatında nasıl yavaş yavaş bir şeyleri yok ettiğini özellikle insanları birbirinden uzaklaştırarak yalnızlaştırmaya çalıştıklarını seyrettikçe,tüylerim ürperiyor.Yalnız,çevresinden kopuk,sosyalleşmeyi internet ortamı sanan,dışarısının tehlikelerle dolu bir ortam olduğunu düşünerek evinden dışarı çıkmayan bir birey olmamız için adeta teşvik ediliyoruz.

Ben yıllar önce yaptığımız partileri,okul çaylarını,disko için sıra beklediğimiz ya da konser için bilet almaya çalıştığımız günleri özledim.Hayatımız teknoloji ile ne kadar kolaylaşıyorsa bir o kadar da kısıtlanıyor aslında.Herşeyi elimizin altında bulmak bizi tembelleştirip daha da içe kapanık olmamıza neden oluyor.Tabii bu kendine dönüş bizi sosyal ortamdan uzaklaştırıp,yardım etme duygumuzu da köreltiyor.Oysa yardıma muhtaç biri için yaptığınız en ufak çalışmanın size nasıl da huzur verdiğini bir düşünün.İlla yardım için deli gibi oradan oraya koşun demiyorum elbette küçük şeyler bile hem orada bir gönlü mutlu eder hem size bir sosyalleşme,toplumdan kopmama ve insan ilişkisi sağlar.

Bunun en güzel örneklerinden birini yazılarını severek takip ettiğimiz artık ailemizden biri gibi olan Hürriyet Gazetesi yazarlarından
sevgili Yonca Tokbaş yapıyor.

Antalya'da RUNTALYA 2010 koşusunda, "ADIM ADIM" oluşumu ile beraber TEGV’nin ‘Bir Çocuk Değişir, Türkiye Değişir.’ kapsamında, “MİDYAT’A ADIM ADIM” Midyatlı Çocukların Eğitimine Destek Projesi için 10 km. koşacak.Onun ve diğer katılan kişilerin koşması için yapılacak her 60 tl'lik bağışla 1 ÇOCUK 1 yıl boyunca TEGV Mardin Midyat Öğrenim Birimindeki faaliyetlerden faydalanabiliyor.
İşte size insanı huzura erdiren bir paylaşım...
Adını bile bilmediğiniz bir insan için yapacağınız bu tip bir yardımın,
size vereceği mutluluğu bir düşünün.Bağış için paranız mı yok olsun zaten yardım deyince illa para vereceğiz diye birşey yok.Bunun gibi birçok oluşum var içinde yer alıp yardıma ihtiyacı olanların birebir yanında olacağınız.Elinizin altında internet denizi varken böyle bir faaliyeti biraz araştırarak bulabilirsiniz.


Teknoloji güzelliklerin yanında bize yalnızlaşmayı getirse de işte bu ve buna benzer bir çok faaliyetle,hayata sıkı sıkı tutunmayı ve yaşadığımız toplumun bir parçası olduğumuzu hissetmeyi başarabiliriz.


Bu arada eğer sevgili Yonca Tokbaş'ın bu yardım koşusuna bağış yapmak isterseniz diye bilgileri veriyorum:

Nasıl Bağış Yapabilirsiniz?
Bağışları aşağıdaki TEGV hesap numaralarına E.F.T. veya havale yapabilirsiniz. AAO, bağış toplama işleminde aracı konumda değildir. Sadece yapılan bağışların hangi sporcu adına yapıldığını STK ile işbirliği içerisinde kontrol etmektedir.

DİKKAT!
Bağış yaparken:
* Gönderinin "Açıklama" kısmını lütfen boş bırakmayın.
* ADIM ADIM OLUŞUMU'nun kısa adını (AAO) ve AAO için desteklediğiniz gönüllü koşucunuzun, yani benim adımın baş harfini (Y)ve soyadımı (TOKBAŞ), kendi adınızı ve soyadınızı yazın.
EFT için Örnek açıklama: AAO, YTOKBAS, KENDİ ADINIZ SOYADINIZ
Böylelikle; benim adıma toplanan bağış miktarını ve TEGV için ADIM ADIM adına toplanan bağış miktarını takip etme imkanım olacaktır.
TEGV BANKA HESAP NUMARALARI
BANKA ADI :YAPI KREDİ BANKASI (TL) ( 0067 )
ALICI ADI :TÜRKİYE EĞİTİM GÖNÜLLÜLERİ VAKFI
ŞUBE :HARBİYE ÖZEL BANKACILIK MERKEZİ (00391)
HESAP NO :7997892
IBAN : TR890006701000000007997892
SWIFT KOD : YAPITRIS
BANKA ADI :İŞBANKASI (USD) (0064)
ALICI ADI :TÜRKİYE EĞİTİM GÖNÜLLÜLERİ VAKFI
ŞUBE :BEYLERBEYİ (1136)
HESAP NO :377337
IBAN : TR13 0006400000211360377337
SWIFT KOD : ISBKTRIS
BANKA ADI :İŞBANKASI (EURO) (0064)
ALICI ADI :TÜRKİYE EĞİTİM GÖNÜLLÜLERİ VAKFI
ŞUBE :BEYLERBEYİ (1136)
HESAP NO :381861
IBAN : TR85 0006400000211360381861
SWIFT KOD : ISBKTRIS
İLETİŞİM
Arzu Özdemirci: arzuo@tegv.org ,
Feyziye Günaydın: feyziyeg@tegv.org



Hamiş:Artık çok geç oldu diye düşünmeyin.Gün içerisinde hala bağış yapabilirsiniz.Ama maddi durumum şu anda buna müsade etmiyor deyip de hayıflanmayın lütfen.Pazar sabahı kalkın pencerinizi açın ve derin bir nefes alıp 'koş Yonca koş' diye bağırın.Eminim ki seslerimiz O'na ulaşacak.Ve O bu güçle 10 km nin hakkından gelecek..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder